Häina schläkki bordi Kalix!

Helgen har jag och baby spenderat i kalix. Sköööönt som FAN!


I torsdags for vi. Kring 13 tiden. Fiiiint väder, pappa kom och hämtade oss vid busstationen och hemma hos mor och far väntade Artos med fetaste utskällningen ;) sötvovve! Jag och baby tog en promenad med honom i det fina vädret! Jag och mamma var över till Lena också så att jag kunde sy ihop min gråa kjol. Men den gick sönder igen på lördan, haha, kankse dags att göra slittsen längre?


På fredan vaknade vi relativt tidigt, till finland och haparanda skulle vi. Var väl framme efter 10 och gick på ikea. Vi gick runt en hel del men hittade som inte ngt vi direkt ville ha. Bara småpryttlar och så hittade jag lite klänningstyg. Träffade i af på Daniel morfar och hans fru, så det var ju trevligt i af :)
Efter Ikea for vi på skokanonen, jag hittade helt fina pumps och ballerinaskor..Sjukt sköna båda två! Mamma fick mitt "påköpetpar". ska lägga ut nån bild sen. Baby köpte en MASSA öl också. gooott.

Väl hemma igen for grillade vi och for sen till Anne och Lasse och badade bastu. Vedeldad, skööönt!

På Lördan sov vi lite längre, jag gick på långpromme med Artos. En och en halv timme var vi ute i det fina vädret. Sååå skönt och sötvovven var jätteduktig! Sen han vi även med att köra lite skoter, har inte åkt på säkert 2-3 år, så kul! Efter det var det bara att hoppa i duschen och börja fixa sig innan 50års festen i orrbyn.

God mat år vi där. Förätten var heta räkor, med citron. Varmrätt bestod av älgstek och ripa, örtslungad potatis till och två jättegoda såser. Babys komentar: "ja du äter soppa." Mmmmmm.
Det var jättekul att träffa släkten, så många man aldrig typ ser. Och sötLisbeth( min faster och födelsedagsbarnet) är altid så kul att träffa. Hem for vi väl kring tolv,ett. Sebbe var skjutts och han var less. Men kankse lika bra för mitt huvud!

Och idag har jag jobbat. Tröööött som bara den, men det gick. Inte så många timmar. Och Linda skickade mess om att hennes kisse var sugen, skaffa bäbisar?

Nåja, ska mysa med baby nu :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja våran grabb verkar vara lite sugen. ;)

2008-04-20 @ 22:55:37
URL: http://liiindaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0